Manda

Utkast: Jan. 18, 2012

Kategori: Foto & Bild


(Min Alex sommaren 2010 i Linköping)

HEJ!
Pluggat en massa natur idag, ganska intressant när man verkligen försöker fatta:)
Piplisan (Snövit-kissen) har jamat så mycket nu då jag lagat soppa till mig och mamma... Hon går omkring neranför och vill upp, i famnen.. Även då hon precis har ätit och är mätt gör hon så, men det är bara för hon vill ha närhet och mysa:)<3 Lillasnuttan.

Snart är maten klar. Är så hungrig så det ska bli jättegott!

Soppan innehåller:
Potatis
Purjolök
Rotselleri
Morötter
Broccoli
Blomkol
grönsaksbuljong
salt
grillkrydda
Oregano
Citronpeppar
Vitpeppar
&
Korv (om man vill ha)

Testa ni med! Jag lovar att det är något ni kommer gilla:)


På fredag kommer snygging hem.
Ska bli så skönt att få slappna av i helgen.. Eller ja, måste ju plugga också.
Kommer säkert se Harry Potter (de två sista filmerna) och äta nåt gott, kanske grönsaker med dip.<3

Ha en fin kväll!
Manda


Kommentarer

  • Marielle säger:

    Det lät riktigt gott med alla grönsakerna i. Jag har fått recept på en fänkålssoppa som är jättegod med fast det inte låter så kanske ;). Började skriva upp ingrediemserna här nu men fick sudda då jag blev osäker hihi.

    2012-01-18 | 21:22:06
    Bloggadress: http://donnadeluxe.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jo Melle, men jag vill gärna ha det receptet:) Skriv det till mig.. det du minns!



    kram

    2012-01-19 | 20:27:54
    Bloggadress: http://amandaaaaaaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: